Dlaczego warto medytować?

Zastanawiasz się, czy zacząć medytować? Może już wiesz, że chcesz, tylko nie wiesz, jak to zrobić? Świetnie się składa, bo dzisiaj porozmawiamy na temat medytacji. Pokażę Ci krok po kroku, jak zacząć medytować oraz opowiem, jakie płyną z tego korzyści. A jeśli jesteś jeszcze w grupie osób niezdecydowanych, to może przekonam Cię do wykonania pierwszego kroku na ścieżce duchowej praktyki, jaką jest medytacja. 

Zapraszam na filmik.

Do przeczytania:

Temat medytacji stał się ostatnio bardzo modny. Między innymi dlatego, że ostatnio dużo osób, dzięki zwiększonej świadomości poszukuje czegoś więcej niż sfera materialna. Poza tym, obecna sytuacja światowa związana z pandemią zapoczątkowała w nas pewne procesy, które pchają nas do głębszych przemyśleń oraz do pracy nad samym sobą.

Ogólny zarys medytacji

Jest wiele szkół medytacji oraz pomysłów na to, jak medytacja powinna wyglądać. Natomiast jedno jest pewne, nie da się działania medytacji technicznie zrozumieć. Dlatego, że w trakcie medytacji wydarzają się rzeczy na poziomie energetycznym, których nawet fizycy kwantowi nie są w stanie opisać. Zatem, aby ją zrozumieć trzeba samemu jej spróbować. 

Medytacja po Tybetańsku to ,,trzymać’’ lub ,,utrzymywać’’ więc w wolnym tłumaczeniu metodyki medytacji chodzi o to, że podczas medytacji łapiemy daną chwilę i się jej ,,trzymamy’’. Zastygamy myślami w pustce, dzięki czemu mamy doskonały kontakt z wszechświatem przedkładając przepływ energii nad przepływ myśli. 

Posiadamy tak silne nawyki umysłu, że nieustannie o czymś myślimy. Medytacja jest stanem. w którym nie produkujemy żadnej myśli, tylko skupiamy się na stanie pustki. Jeśli dopiero zaczynamy przygodę z medytacją, warto na początku skupić swoją uwagę na oddechu, w ten sposób najszybciej nauczymy się nie wytwarzać żadnej myśli. Na początek polecam również  medytacje prowadzone, ponieważ mantrowe medytacje mogą być zbyt trudne i mogą nas tylko zniechęcić. Gdy ludzie nie mają żadnych medytacyjnych doświadczeń, to jest im bardzo ciężko wytrzymać w długich monotonnych medytacjach. Dlatego na początku bardzo ważne jest, aby zacząć od prostych prowadzonych medytacji, które zwiększą nasz poziom zaawansowania oraz zachęcą do dalszej medytacyjnej przygody.

Medytujemy nie po to, żeby być bardziej uduchowionym lecz po to, żeby nasze życie stawało się lepsze.

Medytacje prowadzone

Wiele świetnych prowadzonych medytacji znajdziesz na moim kanale YouTube lub w sklepie internetowym, do którego Cię serdecznie zapraszam. Znajdziesz tam wiele skutecznych w swoim działaniu medytacji ,na przykład: na miłość, na dobrobyt, na dochód pasywny. Medytacje, tak samo jak afirmacje stosuję z powodzeniem jako wsparcie w terapii, są one świetnym kluczem otwierającym wiele zamkniętych furtek w naszej głowie. Zatem więc jeśli szukasz metody, dzięki której przestaniesz walić głową w mur szukając odpowiedzi, to gorąco zachęcam Cię do medytacji.

Jeśli chcesz odpowiednio popracować nad swoim umysłem oraz chcesz podoświadczać efektu medytacji na ciele, to polecam Ci medytacje trwające około 20-30 min. Uważam, że jest to idealna długość czasu, jaką każdy z nas codziennie powinien sobie dać, na rozmowę z samym sobą po to, żeby zobaczyć, co się w nim dzieje. Na przykład po to, aby zobaczyć, jakie tkwią w nas lęki, o co w tych lękach chodzi oraz co z tymi lękami możemy zrobić na poziomie energetycznym, aby sobie pomóc. 

Medytacja to jest prezent, który umysł daje sam sobie, dlatego medytujemy. Tak naprawdę, jak sobie spojrzysz na cały ten świat, to najważniejszy/a dla siebie jesteś Ty. Zatem w momencie, gdy będziesz dobrze zbilansowany/a ze sobą, będziesz mieć wystarczającą ilość energii życiowej nie tylko dla siebie, ale też dla innych. Dzięki regularnej medytacji bardzo ciężko będzie wejść Ci w poczucie braku, które jest wypadkową niewystarczającej ilości właśnie energii życiowej. Dzięki medytacji również jest dużo łatwiej się dystansować do różnych rzeczy oraz dużo łatwiej jest odpuszczać, na przykład przeszłość. 

Podsumowanie

Aby zacząć medytować musisz być przede wszystkim na nią otwarty, a poźniej po prostu zacząć ją praktykować. Na początek, najlepsze są medytacje prowadzone czyimś głosem krok po kroku. Dzięki temu Twój umysł będzie mniej uciekał w stronę myśli oraz łatwiej będzie go wprowadzić w stan medytacyjny, podczas którego nasz umysł nie produkuje żadnej myśli. Następnie po przetarciu szlaku w dziedzinie medytacji, polecam iść w stronę bardziej zaawansowaną, czyli skupić się na konkretnych zagadnieniach, które masz do przepracowania. Podczas wchodzenia w stan medytacyjny skup się na konkretnej intencji i podczas medytacji zacznij ją przepracowywać. 

Olga N Stępińska

Olga N Stępińska

Numerolog, terapeutka duszy i mistrzyni Reiki, twórczyni metody pracy ze świadomością i podświadomością: Numeroterapia i założycielka Szkoły Numerologii

Komentarze

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może zainteresuje Cię też